Despre credință


image

Pe Dumnezeu nu ai cum sa-L descoperi decât atunci cand ți-e greu…

Și am învățat asta cu dificultate cand eram adolescent, pentru că nu am fost dus de mic la biserică. Părinții veneau din medii diferite, mama de la țară , tată-meu de la oraș erau prinși cu munca și problemele zilnice, si nu m-au luat de mână duminica ca să mă ducă la slujbă. Nu, nu, pe Dumnezeu a trebuit sa Îl descopăr singur, sa să am revelațiile și trăirile mele în legătură cu El.

Și am învățat asta în modul cel mai greu, cand in adolescență luptându-mă cu depresia am ajuns într-o mănăstire, unde după ce un preot cu har mi-a citit și mi-am revenit.

Mai târziu, in fragedă tinerețe mi-am pierdut ambii părinți doborâți de boala secolului 20: cancerul, am privit cum se destramă familia fratelui după 13 ani de căsnicie si prin toate grozăviile astea singurul care a fost lângă mine la bine și la greu a fost bunul Dumnezeu.

Am avut zile grele fara bani si mancare, fara un suflet aproape căruia sa-i plangi pe umăr, dar Dumnezeu m-a întărit în credință și am înțeles într-un final că ce nu te omoară te întărește și fiecare experiență bună sau rea ți-e dată pentru a învața ceva din ea.

Pe Dumnezeu nu o sa-L găsesti neapărat intr-o biserică rugându-te  în genunchi la vreo icoană ca să -ți dea sănătate și bani, o să-L găsesti într-un vârf de munte admirând răsăritul sau apusul, creațiile Sale și a-i să te minunezi de creația Sa.

Il vei găsi în zâmbetul unui copil fericit, în mulțumirea unui amărât căruia i-ai făcut o pomană, în zâmbetul și îmbrățișarea iubitei sau a unui prieten vechi, într-un pahar de vin sau într-o bucată de friptură servită la iarbă verde…

Căci tot ce e frumos este creația Sa măreață, iar tot ce este urât pe pământ ca ura, intoleranța rasială și razboiul, boala, foametea, zgarcenia și patima beției,  goana nesfârsită după avere, graba, gâlceava, cearta și cleveteala de la diavol vin.

Ai să le recunoști dupa ce vei dobândi întelepciunea si smerenia de la Domnul, detașarea de grijile omenești si mai ales introspecția si meditația.

Vei întelege ca viața pe pământ este un dar divin si ca esti dator să o trăiesti cât mai frumos întru numele Domnului.

Si cand vei intelege toate aste nu iți va mai fi frică nici de moarte, care este o trecere către o lume posibil mai bună poate…

Binecuvântat fie numele Domnului!     Amin! Cred Doamne, ajuta necredinței mele!

 

 

 

Lasă un răspuns

