Ziua in care am renascut( the day I was reborn)


IMG_7985

5 iulie 1982

 

O camera micuta de hotel undeva prin statiunea Paraul Rece langa Predeal. Copil fiind ma duceam cu mama si frate-meu la tata care lucra in statiunea tineretului BTT Paraul Rece.

Acasa aveam un televizor alb-negru pe lampi si televizorul nu prea ma atragea. Eram un copil vioi si alergam prin casa toata ziua. Am ajuns in ziua aceea la taica-meu la munca si dupa ce ne-am plimbat prin toata statiunea ne-am retras intr-o camera de hotel, care era libera, tata lucrand ca economist in cadrul statiunii.

Frate-meu, care avea deja 11 ani si cu tata au dat drumul la televizorul color din dotarea camerei si in perioada aceea televiziunea romana transmitea Campionatul Mondial de fotbal din Spania.

Se transmitea Brazilia-Italia scor final 2-3, Brazilia lui Socrates si Falcao si Italia lui Rossi, Zoff, Antogniogni, Tardelli, Cabrini si Altobelli, care avea sa devina campiona mondiala in acel an.

Mai tarziu aveam sa regasesc posterul campionei mondiale intr-un hotel de receptie TERRA-din statiunea Neptun, receptie din care nu mai plecam, pentru ca nu imi puteam dezlipi ochii de la poza echipei campioane mondiale, dar asta e o altă poveste.

Ce m-a izbit a fost frumusetea culorilor de pe tricouri, galben-auriul brazilienilor si albastru-celest al italienilor.

Si apoi mai era mingea aceea neastamparata, care alerga de colo colo si nu se oprea decat in plasa portii. Am ramas cu gura cascata si am realizat ca imi place fotbalul. Am inceput sa urmaresc apoi toate meciurile de la televizunea comunista impreuna cu tata si frate-meu si m-am indragostit iremediabil de fotbal.

 

In ziua aceea am renascut. Aveam 6 ani si cateva luni şi descopeream fotbalul.

Prin’86 l-am descoperit pe Maradona, cu figura lui de eschimoş…

Lasă un răspuns

