Radamel Falcao, Lucescu si cota 1000


Am privit cu admiratie finala Europe league din 09.05.2012 de la Bucuresti pe National Arena, in primul rand pentru spectacolul oferit de spanioli si in teren si in tribune si in al doilea rand pentru calitatea jocului prestat de combatanti.

   3                                           0

Radamel Falcao (7, 34)

Diego (85)

Columbianul Radamel Falcao (7, 34) şi brazilianul Diego (85) au marcat golurile prin care Atletico Madrid cucereşte al doilea trofeu Europa League în trei ani. Falcao a reuşit performanţa unică de a câştiga competiţia doi ani la rând, cu echipe diferite, după ce în 2011 a învins cu FC Porto.

Nu vom ajunge niciodata sa jucam precum spaniolii care inca mai au bucuria jocului, poate ca de aceea au luat si ultimul titlu mondial, ei continua inca sa mai joace…

E ca si cum mi-as dori ca un invalid sa ajunga la cota 1000…de ce cota 1000 pentru ca merita sa vezi peisajele.

Desi nu sunt mare fan, felicitari lui Mircea Lucescu care a castigat al 6 -lea titlu cu Shatior Donetsk, in Ucraina, el ramanand singurul roman care mai face istorie in fotbal…

____________________________________________________________________

Finala Cupei Sărăntocilor

May 11th, 2012 | Radu Cosaşu

Mai ţineţi minte ce-aţi spus despre Europa League?

La cîte fraze clocotind, pentru o dată, de entuziasm, la cîtă plăcere s-a consumat în comentariile finalei europene de pe teritoriul nostru, la cîtă bună dispoziţie lirică ne-a îndulcit pentru multă vreme, nu văd ce păcat am comite dacă ne-am reaminti cum a fost privită, ani de zile, această Europa League în ziarele şi ogrăzile naţionale. Din Cupă a sărăntocilor mofturoşii, megalomanii, competenţii autohtoni nu au scos-o. Să insist în demascarea acestei prostii? De ce să pierd din spaţiu? S-o spun direct: dacă aşa arată fotbalul unei finale a sărăntocilor, merită să rămînem ce sîntem: nişte închipuiţi ridicoli. Să înjur mai tare?

Sărăntocii ăştia din Madrid şi Bilbao au jucat un fotbal de o mare bogăţie tehnică şi sufletească; peste ei a trecut – aproape magic, pînă la patetic – suflul acela, necunoscut între Ghencea şi Chiajna, numit spiritul jocului în 11 şi 22 cu tot ce înseamnă asta: viteză, vigoare, viaţă – a pasei, a şutului, a fentei; nu am avut nici un tiki-taka, nu au fost Messi şi Ronaldo, dar – şi aici e frumuseţea – s-a dovedit încă o dată că lumea cu balonul ei rotund nu se sfîrşeşte niciodată şi mai e loc de alte cîntări şi încîntări; mai există pe gazon un Falcao, un Diego, un Muniain şi – aş spune – un Llorente, chiar dacă nu a făcut mai nimic şi rău îmi pare; căci, da, am ţinut cu Bilbao pentru meciurile acelea entuziasmante cu Schalke 04 şi Manchester United, pentru că la Barcelona e considerată cea mai bună echipă, bineînţeles după ei. Dar Madridul lui Simeone, simplu şi clar vorbind, aşa cum şi joacă, a fost miercuri mai bună, mai coaptă, chiar dacă acest 3-0 e mai mult sever decît exact.

Străduindu-mă să evit orice sarcasm natural la adresa noastră – deşi nu-mi iese din minte megalomanul care susţinea, anul trecut, că nu concepe finala din 9 mai fără Steaua… – mă întorc la sărăntocii noştri de miercuri şi mă gîndesc că n-ar fi deloc de mirare ca finala bogătaşilor să nu fie la înălţimea celei de pe arena bucureşteană. De ce ne-am mira, cînd pot primi un telefon de la un dinamovist care, de la primele faze, mă întreabă dacă nu mi se pare că Llorente seamănă cu Dudu? Şi m-a apucat o melancolie zdravănă, începînd să scandez în telefon neuitata melodie din secolul trecut: “Du-du Georgescu e mai bun ca Iordănescu!”. Ce vremuri, tineri, maturi şi viitori pensionari! Iar de azi ne întoarcem la Cadu şi Bornescu… ce destin!

Lasă un răspuns

